Buff filmfestival 21-27 MARS 2020 – 040-30 25 05 info@buff.se

Går det att tjäna pengar på film i framtiden?

Går det att tjäna pengar på film i framtiden?
6 februari, 2013 Buff

BUFF asks: what would it take for the film industry to attract sponsors and build new business models? How can the Nordic children’s filmmakers reach a wider audience in the future? The seminar will be held in English and begins with a keynote by Mary Carty, designer, owner and CEO of web design agency, Spoiltchild, in Dublin. Mary also works as a business developer for the creative industries.Vad ska till för att filmbranschen ska locka till sig finansiärer och bygga nya affärsmodeller? Hur kan nordisk barnfilm i framtiden nå ut till en bred publik? BUFF ställer frågorna. Seminariet hålls på engelska och inleds med en keynote av Mary Carty, designer, ägare och VD för webdesignbyrån Spoiltchild, Dublin. Hon arbetar även som affärsutvecklare för kreativa näringar.

Information

  • Kategori -

  • Originaltitel -

  • År -

  • Språk -

  • Undertext -

  • Målgrupp -

  • Rekommenderas för ålder -

  • Rekommenderad klass -

  • Regissör -

  • Land -

  • Speltid -

BUFF asks: what would it take for the film industry to attract sponsors and build new business models? How can the Nordic children’s filmmakers reach a wider audience in the future? The seminar will be held in English and begins with a keynote by Mary Carty, designer, owner and CEO of web design agency, Spoiltchild, in Dublin. Mary also works as a business developer for the creative industries.Vad ska till för att filmbranschen ska locka till sig finansiärer och bygga nya affärsmodeller? Hur kan nordisk barnfilm i framtiden nå ut till en bred publik? BUFF ställer frågorna. Seminariet hålls på engelska och inleds med en keynote av Mary Carty, designer, ägare och VD för webdesignbyrån Spoiltchild, Dublin. Hon arbetar även som affärsutvecklare för kreativa näringar.

Comments (0)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.