BUFF asks: what would it take for the film industry to attract sponsors and build new business models? How can the Nordic children’s filmmakers reach a wider audience in the future? The seminar will be held in English and begins with a keynote by Mary Carty, designer, owner and CEO of web design agency, Spoiltchild, in Dublin. Mary also works as a business developer for the creative industries.Vad ska till för att filmbranschen ska locka till sig finansiärer och bygga nya affärsmodeller? Hur kan nordisk barnfilm i framtiden nå ut till en bred publik? BUFF ställer frågorna. Seminariet hålls på engelska och inleds med en keynote av Mary Carty, designer, ägare och VD för webdesignbyrån Spoiltchild, Dublin. Hon arbetar även som affärsutvecklare för kreativa näringar.
Går det att tjäna pengar på film i framtiden?
Senaste inläggen

BUFF tilldelas Malmö stads kulturpris

Följ med på filmläger på Møn i sommar

Nationell Filmvecka dag för dag

Vinnare 2023

Syntolkning på BUFF 2023

Info för skolor 2023

Tävling bästa kortfilm

Tävling bästa ungdomsfilm

Tävling bästa barnfilm

Sockerhyddan

Gästbok – 40 år i filmens tjänst

Invigning och världspremiär av Nelly Rapp – Dödens spegel

BUFF Weekend Söndag 12/3

BUFF Weekend Lördag 11/3

Jubileumspris på biljetter

BUFFs julkalender 2023

Nationell Filmvecka för barn och unga 2023 – hur blev den och vad händer nu?

Young Audience Award 2022!

BUFFpodden – filmnytt och BUFFsnack året om
